Fotterapeut Oslo

Bor du i Oslo og trenger fotterapeut nær deg?

St. Hanshaugen Fotklinikk er en fotterapeut i Oslo med lang erfaring innen fotterapi. Klinikken drives av Marte Krogen Seberg, og alt fra stell til lindring av smerter kan behandles her.

Som fotterapeut i Oslo, møter en på en rekke forskjellige utfordringer.

Denne erfaringen bidrar til gode resultater og kjennskap til ulike problemstillinger. Ved et besøk hos fotterapeut i Oslo på St. Hanshaugen fotklinikk, kan du være sikker på at føttene dine får den behandlingen de trenger.

Ønsker du fotterapi i dag? Ta kontakt for en uforpliktende prat i dag!

4_19

Forskjell på fotterapi og fotpleie

Selv om vår behandling gir høy velvære, er det ikke fotpleie vi nødvendigvis leverer til våre besøkende. I stedet er det fotterapi. Forskjellen her handler om at vi forebygger og behandler diverse lidelser.

Hud, negler, skjelett, og muskler i foten får seg fra tid til annen en støkk. Enten du har inngrodde negler, vorter, eller kanskje mer alvorlige fotproblemer, kan pleie hos en fotterapeut i Oslo bidra med å redusere smerter, samt forebygge at disse problemene oppstår på et senere tidspunkt også.Flere sykdommer, slik som revmatisme, diabetes, hjerte- og karsykdom, og ikke minst psoriasis, kan føre til store plager i føttene.

Fotpleie vil garantert gi deg velvære, men ved de ovennevnte problemene er det kun fotterapi som vil gi en langvarig og god effekt mot disse lidelsene.

Smerter i føttene?

Smerter i føttene er ikke uvanlig. Gange er automatikk, og vi tenker ikke stort over hvor høy belastning føttene våre faktisk får for hvert skritt vi tar. St. Hanshaugen Fotklinikk får ofte besøk av diabetikere, revmatikere, og kreftpasienter med smerter i føttene. Ofte vet ikke disse gruppene at det er sykdommen som fører til smertene. Blodomløpet er her ofte et større problem, og nevropati kan for eksempel oppstå hos de med diabetes.

Finn årsaken til smertene i føttene dine i dag, slik at du kan gå komfortabelt!

Smerter i andre kroppsdeler?

Smerter i rygg, hofte, og kne for eksempel, er også veldig ofte relatert til føttene. Både gangen din og skoene spiller en stor rolle for hvordan resten av musklene i kroppen oppfører seg. Hos St. Hanshaugen Fotklinikk, kan du gå gjennom en avansert analyse av din gange.

Da mottar du hjelp til å se om din gange er skadende for kroppen, samt hvilke type sko du bør anskaffe. Godt skotøy bør ikke undervurderes, og dessverre bruker de fleste i dag sko som ikke er optimalisert god gange. Du kan få hjelp med dette hos St. Hanshaugen Fotklinikk!

Bli kvitt smertene i dag! Enten det er snakk om et par vorter eller større lidelser i føttene, er fotterapi et flott alternativ for å bli kvitt smertene. Du skal tross alt gå på føttene hver eneste dag, slik at helsen her er helt essensiell å ha på topp.

Trenger du hjelp av en fotterapeut i Oslo?

Mange kommer til St. Hanshaugen Fotklinikk i Oslo med et ønske om fotpleie.
Merker jeg fører
Gehwol fotterapi produkter